صوت | دعا بر حجت؛ تنها راه نجات از حیله‌های شیطان
کد خبر: 3950518
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵

صوت | دعا بر حجت؛ تنها راه نجات از حیله‌های شیطان

صاحب مکیال می‌فرمایند: دعا بر حجت و توسل به ساحت مقدس حضرت، انسان را از فتنه آخرالزمان و ورود به شبکه شیطان حفظ می‌کند.

صوت | تنها راه نجات از حیله‌های شیطانبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن سبط الشیخ، در ادامه بیان اثرات دعا برای امام عصر(عج) گفت: صاحب مکیال می‌فرمایند، دعای بر حجت و توسل به ساحت مقدس حضرت، انسان را از فتنه آخرالزمان و ورود به شبکه شیطان حفظ می‌کند.

روشن است دشمن اساسی آدم، شیطان و دشمن دیگر او نفس اماره است که دشمن داخلی او است. شیطان از چهارسو به سمت انسان می‌آید و او را به سمت هلاکت سوق می‌دهد و در مقابل او خدای متعال یک پناهگاه اساسی قرار داده است که اگر انسان‌ها به او پناه ببرند شیطان نمی‌تواند در آنها تأثیر بگذارد و آن وجود مقدس حضرت بقیه‌الله(عج) است.

در دعای ندبه می‌خوانیم: «خَلَقْتَهُ لَنَا عِصْمَةً وَ مَلاذا: خدای متعال او را پناهگاه و سبب نجات از هلاکت و چنگال شیطان قرار داده است». حضرت موسی بن جعفر می‌فرماید: «اگر به ریسمان خدا چنگ بزنیم، پایه وجودی شیطان از تو ضعیف‌تر است. او تنها می‌تواند مظاهر باطل را در نظر انسان جلوه دهد و نمی‌تواند انسان را به کار خلاف وادار کند. کسی که به در خانه حجت الله چنگ می‌زند، در حقیقت به خدا متوسل شده است و این پناهگاه او را حفظ می‌کند».

امام مظهر رحمت پروردگار است و خداوند وجود مقدس او را پناهگاه قرار داده است. صاحب مکیال می‌گوید: وقتی به در خانه او پناه بردی و پیوسته اتصالت را با او حفظ کردی، آنگاه شیطان نمی‌تواند در تو تأثیر بگذارد و اصلاً تنها راه نجات از شیطان و حیله‌های او توسل به در خانه حضرت و دعای فراوان بر آن حضرت است».

کد
انتهای پیام
captcha